Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Hieronder alvast het antwoord op de vragen die het meest worden gesteld. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

 


Afinion II – Implementatie project POCT CRP en POCT HbA1c

 

Voorwaarden gesteld door MCC Omnes

Kan een Afinion II meter worden gekoppeld als er geen E-zorg connectie aanwezig is?
Nee, een E-zorg connectie is een voorwaarde.

Is er een protocol / werkafspraak van de werkwijze van de Afinion II?
Momenteel is er nog geen werkafspraak in omloop. Hier wordt aan gewerkt. Op het moment dat deze beschikbaar is, is deze terug te vinden op de website/in de werkafspraken-app (login nodig. Nog geen login? Stuur een e-mail) Hierover wordt dan ook gecommuniceerd in de ZuydWester|Nieuws (aanmelden).
 

Gebruik, declareren en eigen risico

Het Afinion II apparaat is defect of behoeft kalibratie, met wie kan ik hierover contact opnemen?
Het apparaat wordt door Zuyderland ter beschikking gesteld, ja kan dan ook contact opnemen met de afdeling Klinische Chemie indien het apparaat onderhoud, etc. nodig heeft.

Is splitsing CRP en HbA1c mogelijk op de nieuwe meter?
Nee, dit is niet mogelijk. Momenteel is het zo dat sommige praktijken CRP uitvoeren op de oude meters met betaalde reagentia en de Hba1c op de nieuwe meter met ordering en gratis reagentia. Dit ondersteunt MCC Omnes echter niet. Is de meter defect en er wordt een nieuwe apparaat geleverd dan is bovenstaand geen optie.

Onze praktijk neemt deel aan het project Afinion II, welk materiaal moet ik bestellen via de website van Meditta?
De praktijk heeft recht op gratis reagentia via de Meditta webshop.

Onze praktijk neemt deel aan het project Afinion II, wat kan ik declareren bij de zorgverzekeraar?
De praktijk mag alleen het consult declareren. Declaratie van materiaalkosten gebeurt door Zuyderland.

Hoe zit het met het eigen risico van de patiënt?
Beide bepalingen gaan ten koste van het eigen risico van de patiënt.


CryoPro

Hieronder vindt je antwoorden op vragen die we krijgen over het gebruik van de CryoPro behandelset. Vragen en antwoorden worden bijgewerkt, dus raadpleeg deze rubriek regelmatig.
 

 
CryoPro: het apparaat

Wisseling van de vaten: wanneer, hoe en waar?
De wisseling van lege voor volle vaten gebeurt via Meditta, op de oude manier, zoals voorheen ook gebruikelijk was. Hiervoor stuurt Meditta een factuur naar de praktijk.

Facturen

Wanneer ontvangen we factuur van de CroPro?
Zodra alle deelnemende praktijken zijn voorzien van een CryoPro set, stuurt de leverancier de factuur rechtstreeks naar de praktijken. Na betaling van de factuur mail je een kopie naar MCC Omnes. Deze wordt dan met jouw praktijk verrekend.

Behandeling met de CryoPro

1. Hoe moeten we de CryoPro op de wrat/huid gebruiken?
Kijk in de werkafspraken voor meer informatie.

2. Hoe en hoe lang moet je het apparaat op de wrat houden?
Kijk in de werkafspraken voor meer informatie.

3. Neemt de handel de functie van de wrattenstick over?
Kijk in de werkafspraken voor meer informatie.

4. Welke opzetstukken moeten we wanneer gebruiken?
Kijk in de werkafspraken voor meer informatie.

5. Het vat is heel snel leeg. Hoe kun je dat voorkomen?
De stikstof in het busje vervliegt.
TIP:  Het hoogste rendement kun je behalen door voor het verwijderen van wratten een speciaal 'wrattenspreekuur' in te lassen. Dan kun je achter elkaar doorwerken en meer wratten behandelen.

6. Voorkom incidenten: controleer vooraf de aanwezigheid van het dopje voor de spuitbus.
Als dit dopje ontbreekt, kan er een te grote hoeveelheid stikstof vrijkomen, waardoor het risico van brandblaren bestaat.


 


Facturen

1. Ik heb een vraag over een factuur die ik (patiënt) van MCC Omnes heb ontvangen.
Klik hier voor een antwoord op deze vraag.
 


Hulp bij dementie

1. Hoe kan ik een casemanager dementie bereiken?
Klik hier voor een antwoord op deze vraag.
 


Laboratoriumdiagnostiek

1. Waar kan ik formulieren/materiaal bestellen voor het aanvragen van diagnostiek in het laboratorium van Zuyderland Medisch Centrum Sittard-Geleen?
Deze formulieren en ander materiaal zijn te vinden op de webshop van Meditta onder het kopje 'Diagnostiek Zuyderland'.
 

2. Ik heb een vraag over de prikroute van Meditta.
De prikroute voor het ophalen van bloed wordt verzorgd door Meditta. Voor vragen kun je contact opnemen met Meditta via 046-457 11 36.
 


Transmuraal Incident Melden (TIM)
 

1. Hoe doe ik een TIM?
Op de  pagina Transmuraal Incident Melden vind je alle informatie en het meldformulier. Melden gaat uitsluitend via dit formulier.

2. Ik wil een e-mail sturen. Kan dat ook?
TIM meldingen worden uitsluitend via het hiervoor bedoelde formulier in behandeling genomen. Voor alle overige vragen, kun je een e-mail sturen
 


ZorgDomein

1. Waar kan ik een vraag stellen over ZorgDomein?
Op deze pagina vindt je de contactgegevens van de Servicedesk van ZorgDomein. Ook staan hier handleidingen over het gebruik van ZorgDomein.
 


ZorgVinder

ZorgVinder is dé sociale kaart voor zorgverleners uit de regio Westelijke Mijnstreek én daarbuiten. Het is een samenwerking tussen de MCC's Omnes en Milo en Meditta.

1. Ik ben zorgverlener en wil ook graag opgenomen worden in ZorgVinder.
Neem gerust contact met ons op.

2. Wat zijn de voorwaarden om te worden opgenomen op ZorgVinder?
Bekijk de voorwaarden (gebruikersovereenkomst - mei 2022).

3. Ik heb hulp nodig bij het invullen van mijn gegevens.
Bekijk hier de instructie. Kom je er niet uit? Neem gerust contact op!
 


ZuydWester|Nieuws

Nieuwsbrief ontvangen? Heb je iets te melden?

Heb je informatie die interessant is voor onze doelgroepen? Stuur een e-mail.

Ik wil graag ZuydWester|Nieuws ontvangen >>>
 



 

Laatste update: 27.02.2024